CENTAR ZA OSPOSOBLJAVANJE STROJOVOĐA
voditelj: Josip Kunac
email: josip.kunac@skole.hr
mob: 099 712 51 75
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Učenici Tehničke škole Zagreb u pratnji s profesoricama Filipović i Bielen posjetili su 2. listopada 2023. sjedište Hrvatske narodne Banke, na Trgu hrvatskih velikana. Veličanstvena zgrada HNB-a zaštićeno je kulturno dobro i najvažnije djelo poznatog arhitekta Viktora Kovačića. Naši su učenici slušali predavanje Hrvatska u europodručju te sudjelovali na radionici Euro, naš novac.
Prvi dio edukacije bilo je predavanje Hrvatska u europodručju s temom uvođenja eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj. Prezentiran je cjelokupni hodogram uvođenja eura. Osim što smo detaljno upoznali cjelokupan proces uvođenja eura u RH, saznali smo više o zadacima Hrvatske središnje Banke nakon ulaska u europodručje, te se upoznali s brojnim prednostima uvođenja eura kao što su: niži transakcijski troškovi, sudjelovanje u raspodjeli monetarnog prihoda Eurosustava, niže kamatne stope kod kredita, uklanjanje valutnog rizika, veća međunarodna razmjena i veće investicije u gospodarstvo RH. Tijekom predavanja učenici su predavačici postavljali pitanja i vrlo spremno koristeći ekonomske pojmove poput: inflacije, valutnog rizika, kamatne stope, anuiteti i sl. odgovarali na njena pitanja.
U drugom djelu edukacije na radionici Euro, naš novac naučili smo više o novcu, obilježjima, motivima i zaštitnim obilježjima novčanicama. Naučili smo da su u optjecaju dvije serije euronovčanica u apoenima (5, 10, 20, 50, 100, 200 i 500 eura). Učenicima je najzanimljivija bila novčanica od 500 eura, za koju smo saznali da se povlači iz upotrebe, ali da se i dalje može upotrebljavati kao sredstvo plaćanja.
Najzanimljivi dio radionice je bilo razlikovanje autentične euronovčanice od krivotvorene euronovčanice. Na pravim smo novčanicama učili kako prepoznati zaštitna obilježja autentičnih novčanica. Autentičnost novčanica provjeravali smo u paru s pomoću osjetila opipa, vida i sluha pri dodirivanju, gledanju i zakretanju novčanica. Otkrili smo da se naše novčanice odlikuju posebnom kakvoćom papira, reljefnim otiskom za slabovidne osobe, reljefnim crtežom vodenog znaka koji je uočljiv tek kada se novčanica podigne okrene prema svjetlu i još mnogo toga. Nakon ove radionice svatko od nas je postao pravi stručnjak u otkrivanju krivotvorina.
Možemo zaključiti da smo doista uživali i puno naučili na ovoj edukaciji. Zahvaljujemo se na gostoprimstvu zaposlenika Hrvatske narodne Banke kao i našim predavačicama!
Martina Bielen, prof.
Druga edukacija za učenike, u pratnji profesora Marija Zečevića i Antuna Dekanovića, održana je 5. listopada 2023., ovaj puta na lokaciji Jurišićeva 17 u dvorani Libertina. Predavanje na temu Upravljanje osobnim financijama održao je gospodin Josip Pintarić iz Ureda za praćenje zaštite potrošača. Cilj ovog zanimljivog predavanja i radionice je donošenje ispravnih financijskih odluka.
Interaktivnim predavanjem došli smo do zaključka što nam je sve potrebno za kvalitetno upravljanje osobnim financijama te upoznali osnovne financijske pojmove, kao što su financijski sustav (bankovni sustav, sustav osiguranja, mirovinski sustav te sustav za ulaganje i investicije), neto i bruto u iznosu plaće, vrste računa u banci, vrste kredita, vrste i načini štednje.
Nakon predavanja, podijelili smo se u četiri grupe pod nazivima: student, umirovljenik, zaposlenik koji ulaže i zaposlenik koji se zadužuje. Zadatak grupe je bio rasporediti primanja, s kojim pojedinac (od gore navedenih) raspolaže kroz mjesec dana, za sve životne potrebe i, ako je moguće, na kraju nešto i uštedjeti.
Predstavnik svake grupe na kraju radionice prezentirao je ostalima što su napravili.
Mario Zečević, prof.
Nakon održanih edukacija učenici su ispunili anketu u kojoj su iskazali zadovoljstvo održanim edukacijama.
Većina učenika, više od 90 % prisutnih, do sada nije sudjelovalo na ovakvim edukacijama. Za prvu edukaciju je 84 % učenika izjavilo da im se svidjela, a za drugu su to izjavili svi učenici. Učenicima se najviše svidio grupni rad, odnosno rad na realnim primjerima u grupi te je njihov prijedlog „više samostalnih radionica“.
Snježana Šišić, prof.