2018-02-22 19:33:12

eTwinning

Moja, a Tvoja – MaTeMaTika“

Oduvijek vlada opći stav u društvu da je matematika teška i preteška da bismo ju shvatili, a još teža da bismo ju primijenili. Ovim projektom želimo razbiti taj mit.

Moja, a Tvoja – MaTeMaTika“ hrvatski je nacionalni eTwinning projekt koji okuplja učenike i nastavnike iz 7 hrvatskih škola:

Gimnazija Vukovar,                                                      
Gimnazija „Fran Galović“ Koprivnica,
Srednja škola Čazma,
Srednja škola Markantuna de Dominisa Rab,
Srednja škola Novska,
Tehnička škola Zagreb, 
XVIII. Gimnazija (Zagreb). 

CILJEVI

Glavni glumci su učenici koji svojim umijećem, uz malu pomoć svojih mentora, osmišljavaju zadatke „iz svakodnevnog života“ koji prate postojeći nastavni plan i program matematike drugog razreda srednje škole. Osim toga fotografiraju svijet oko sebe i u fotografijama traže inspiracije za postavljanje i rješavanje zadataka. Na opisani način, učenici stječu dublje razumijevanje matematike koju uče, što prelazi u trajno znanje. Bit će sposobni "svijetu" reći da matematika nije preteška, nego da je svakodnevno primjenjiva.
Surađivat će s kolegama iz raznih hrvatskih škola te tako sastaviti dokument koji ćemo narednih godina moći primjenjivati u nastavi.
Stvorit će nova prijateljstva i upoznati nova mjesta.

CILJNA GRUPA

Učenici 2.G i 2.E1 razreda.                           

AUTOR PROJEKTA
Gordana Divić, profesorica matematike i fizike, Srednja škola Novska

VODITELJI PROJEKTA
Snježana Šišić i Mirela Plavčić Jurković

VRIJEME REALIZACIJE
Školska godina 2016./2017.

VREDNOVANJE
Organizacija Večeri matematike i Dana broja e. Organizacija i provedba izleta ostalih sudionika projekta u Zagreb. Izrada priručnika sa zadacima i rješenjima koje će ostali nastavnici i učenici Republike Hrvatske i šire moći koristiti.   

TIJEK PROJEKTA

Sredinom listopada krenulo se s prvim aktivnostima. Na samome početku učenici su se predstavili jedni drugima kratkim opisom i vlastitom fotografijom pomoću alata Padlet te su prema želji mogli predstaviti i svoju školu i svoj grad. Učenici 2.E1 razreda, Sara Brico, Stela Dendić i David Špoljar, predstavili su našu školu filmom Tehnička škola Zagreb

Početkom studenoga učenici su  su imali zadatak izraditi logo projekta te je njih stotinjak između desetak prijedloga izabralo logo projekta „Moja, a Tvoja – MaTeMaTika“. Osim toga, sudjelovali su i u organizaciji Večeri matematike za koju su također sami smišljali aktivnosti, a koja je u organizaciji Hrvatskog matematičkog društva održana 1. prosinca 2016. Videozapis o Večeri matematike, ponovo u izvedbi i organizaciji učenika Brico, Dendić i Špoljar.

Razmijenili su i čestitke za „zamišljeni“ Dan broja e. Naime, Dan broja e službeno ne postoji. Budući smo željeli biti inovativni i u duhu drugoga razreda, dogovorili smo se (mi nastavnici) da ćemo Dan broja e obilježiti 27.2., jer je taj datum najbliži aproksimaciji Eulerovog broja e (e=2.71828…). Osim što su razmijenili čestitke, u školama su uredili svoje kutke u kojima su izložili primljene čestitke te plakate na temu broja e.  

U petak, 24.3.2017., učenici, sudionici projekta, iz drugih gradova posjetili su Zagreb, a mi smo, kao dobri domaćini, organizirali doček i razna događanja. Prvo je stigla grupa iz Raba, s kojima smo otišli u Državni zavod za statistiku na predavanje „Statistika oko nas“, koje je održao Dražen Cukina. Grupa koja je krenula na put iz Vukovara i uz put povezla grupu iz Novske i Čazme, stigla je u Zagreb oko 11 sati, kao i Koprivničani koji su stigli vlakom. Dio grupe iz Novske i Koprivnice su ostali u Državnom zavodu za statistiku, Čazmanci i Vukovarci uputili su se prema Muzeju iluzija, a dio grupe iz Novske i Zagreba u Mozgaonicu. Oko 13 sati smo „zamijenili pozicije“, tako da je većina sudionika obišla sve lokacije. Oko 14 sati smo se uputili prema Prirodoslovno matematičkom fakultetu, gdje smo ručali u studentskoj menzi, a nakon toga se uputili u Geofizički zavod na predavanje o buri, tsunamiju i potresima u realizaciji Krešimira Kuka. Kraj toga izleta nam je začinilo predavanje "Put oko matematike u 80 slika", Franke Miriam Brueckler, na PMF-u, odsjek matematike. Saznali smo, između ostaloga, da je na današnji dan, 24.3.1809., rođen francuski matematičar Joseph Liouville. I jedino tu smo bili svi zajedno, svih 130 učenika i profesora u zajedničkom projektu!
David Špoljar nas ni tada nije iznevjerio svojim videouratkom!  

Osim prethodno opisanih  zajedničkih aktivnosti, učenici su imali zadatak potražiti u svojoj okolini neku matematičku situaciju i osmisliti zadatke iz nastavnih cjelina matematike drugoga razreda: kompleksni brojevi, kvadratna jednadžba, kvadratna funkcija, trigonometrija pravokutnog trokuta, eksponencijalna i logaritamska funkcija, stereometrija. Tijekom školske godine stotinjak je učenika marljivo radilo pa je sakupljeno dosta raznovrsnih materijala koji su javno dostupni svim zainteresiranim kolegama i učenicima na web stanicama Twinspace-a:

Materijali

Zbirka zadataka

Zašto učenici rado sudjeluju u projektima? Odgovor je jednostavan. Vole projekte jer su zabavni, jer kroz različite aktivnosti uče (a da najčešće toga nisu ni svjesni), rade u timu, upoznaju kolege iz svoje i partnerskih škola, jer se projekti provode u online okruženju u kojemu vole raditi. Projekt Moja, a Tvoja MaTeMaTika sadrži upravo sve te elemente. No, ovaj projekt ima i jednu dodanu vrijednost. Uz razvijanje informacijsko-komunikacijskih kompetencija, učenici su tijekom ovoga projekta istraživali brojne digitalne alate i na taj način stjecali suvremene digitalne vještine nužne za život u suvremenom dobu. Osim školski poznatih Power Pointa, Worda, Google Slidesa ili YouTubea, učenici su koristili PhotoScape (izrada gif slika), VivaVideo i Animoto (video klipovi i animaciji), GlogsterEdu i Canva (izrada plakata), SlideShare (dijeljenje materijala), MSW Logo Screen (programiranje), Mindmap (izrada mentalnih mapa), Sway (prezentacije i radne bilježnice). Također su koristili i QR kod iza kojega su sakrili osmišljene zadatke. Svi navedeni alati su učenicima besplatni, lako razumljivi, jednostavni za korištenje te dostupni i na tabletima i pametnim telefonima. Za njihovu uporabu dovoljno je poznavanje osnova digitalne pismenosti. Osim spomenutih nematematičkih digitalnih alata učenici su koristili i matematički program dinamične geometrije GeoGebru.  

Na samom kraju projekta proveli smo anketu među učenicima i projekt je, s njihove strane, ocijenjen ocjenom 4.52, odnosno odličan!

Naš projekt dobio je oznaku kvalitete Quality Label.

O našem projektu smo pisali na web stranicama škola  i u školskim časopisima, pričali na školskim i županijskim vijećima, te na državnom skupu nastavnika matematike u Puli.

Neovisno o nagradama agencija ili nekih ostalih, najveća je nagrada zadovoljan učenik koji se ovakvog rada sjeća cijeli svoj život, a možda mu bude i inspiracija za neke vlastite projekte u budućnosti.

Snježana Šišić

Projektom do statusa eTwinning škole

 

Tehnička škola Zagreb njeguje projektni rad. Kroz kurikularne aktivnosti provodi projekte iz mnogih nastavnih predmeta i izvannastavnih aktivnosti.

Nastavnici matematike su u školskoj godini 2016./2017. s učenicima drugih razreda  u suradnji s još šest škola u Hrvatskoj proveli projekt Moja a Tvoja MaTeMaTiKa. Projektne aktivnosti moguće je provoditi i online te je spomenuti projekt svoje mjesto pronašao na eTwinning platformi.

Europska komisija je 2017. godine raspisala natječaj za najbolje škole u provođenju europskih projekata. Ocjenjivao se inovativni pristup nastavi, timski rad, uključenost učenika, digitalizacija škole, korištenje digitalnih resursa u nastavi, briga o sigurnosti na internetu, promicanje stručnog usavršavanja nastavnika, poticanje suradnje među učenicima i nastavnicima. Tehnička škola Zagreb dobila je oznaku eTwinning škole kao jedna od 1211 škola i vrtića u Europi te se nalazi u društvu devet najboljih srednjih škola u Hrvatskoj. Nagrada je to za sve nastavnike i učenike koji su svojim aktivnostima pokazali da nastava nije samo u učionici te da ne treba biti dosadna i monotona.

Oznaka eTwinning škole uvedena je 2017. godine kao priznanje i nagrada za sudjelovanje, predanost i posvećenost eTwinningu cijelih timova učitelja i uprave škole, a ne samo pojedinaca.

Koje su škole dobile nagradu i nose ime eTwinning škola za 2018./2019. godinu pročitajte ovdje.

Snježana Šišić, prof.

 


Željeznička tehnička škola Zagreb